SOCIALE MEDIER – WEBOPTIMERING – WEBDESIGN
ONLINE MARKEDSFØRING

Online markedsføring kan for mange være et underligt begreb, da det jo egentlig ikke siger så meget om hvad den online del er. De fleste er godt klar over hvad “online” betyder, og kan regne ud at markedsføring jo så må foregå online, altså på internettet.
Der er dog meget mere bag, og online markedsføring er en stor mundfuld, selv for de mest erfarne. Man kan inddele online markedsføring i forskellige områder, alt afhængig af hvor man gerne vil sætte ind.

 

1. SEO
Search Engine Optimization, som betyder Søgemaskineoptimering på dansk. SEO er disciplinen i at optimere en hjemmeside ud fra de faktorer, som søgemaskinerne kigger på, når de skal rangere hjemmesider. Her betaler man ikke for optimeringen pr. klik – det er en organisk optimering, der hele tiden er på din hjemmeside, og du betaler kun for at få lavet SEO én gang på din side. Man arbejder med mange ting, når man laver SEO. Det kan blandt andet være overskrifterne, brødtekster og links på dine sider.

 

2. Google Adwords
At annoncere via Googles eget annoncesystem. Adwords er de annonce du enten ser i toppen af en søgning eller ude til højre. De kan vises på mange forskellige måder, f.eks. som shoppingannoncer, videoannoncer og tekstannoncer. For at blive vist højest i Google, er det vigtigt at dine annoncer er opsat rigtigt i forhold til hvor du sender folk hen, er det relevant, er teksten rigtigt og bruger du de rigtige søgeord.

 

3. Google Analytics
Er man til stede online, er det et MUST at have en analytics konto. Denne konto kan tilknyttes alle dine websites, og du kan stort set spore alt via dette værktøj. Hvem vil ikke gerne kende sine kunder, så man endnu bedre kan nå ud til dem. Via dette værktøj, kan du bl.a. spore hvor kommer brugerne fra, hvor længe er de på dine sider, hvor mange kommer på siden, hvilke sider er mest populære og meget andet.
Hvis du vil optimere din online tilstedeværelse og din forretning, er du nødt til at vide hvor du tjener pengene, men også hvor du taber dem.
4. Weboptimering
Hvis man skal optimere en hjemmeside i forhold til brugervenlighed, så handler det rigtig meget om at lave et webdesign, der tilgodeser de folk der skal se på din side. Det er vigtigt at du ved, hvad formålet med din side er. Hvad er det du vil have folk til – skal de købe et produkt, skal de kontakte dig, eller måske tage en test. Uanset hvad målet er, er det vigtigste at de kan finde det. Du skal via dit design, som eks. farver, skrifter, knapper, links og billeder guide dem derhen du gerne vil. Derfor er det også alfa omega, at man tænker over hvordan ens visuelle udtryk er både offline, men også online.

 

5. Email marketing
Du kan via et enkelt og rigtigt nyhedsbrev faktisk tjene penge. Det er en af de nemmeste og billigste måder at markedsføre sig på online. Det er selvfølgelig vigtigt at have en database af kunder der gerne vil modtage dit nyhedsbrev. Har du noget vigtigt at fortælle, det rigtige produkt at sælge, og kan folk bruge dit nyhedsbrev til noget, ja så burde det jo også være nemt nok at få folk til at tilmelde sig det. Det fantastiske ved nyhedsbrev er, at du kan analysere på dem, og hele tiden gøre dem bedre. Laver du inspirerende og gode nyhedsbreve, kan du tjene penge pr. nyhedsbrev du sender ud.

 

6. Sociale medier
Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, Twitter – ja der er et hav af sociale medier, og vi bruger i gennemsnit 4 timer om dagen på dem. Så det siger sig selv, at du er nødt til at tænke det ind i den online strategi. Dermed ikke sagt, at man SKAL have en Facebook side, eller en Instgram profil. For findes dine kunder ikke på det enkelte medie, er det spild af ressourcer. Det er derfor vigtigt at overveje, hvilke målgrupper du har og findes de derude på de sociale medier. Skal man så være tilstede på de sociale medier, er det vigtigt at man fremstår seriøs, troværdig og samtidig nede på jorden og appelerende.

 

Lad os sammen tage en snak om hvor du skal sætte ind, enten optimere på dine nuværende platforme, eller starte helt forfra. Kontakt mig, og vi tager en uforpligtende snak om din online markedsføring.
WEBDESIGN  •  FACEBOOK  •  INSTAGRAM  •  BANNERS  •  WEBOPTIMERING  •  SEO
UDKAST TIL NY HJEMMESIDE
Inden det endelige webdesign bliver implementeret til dit CMS system, skal alle detaljer være på plads. Derfor designer man i opstartsfasen de enkelte elementer, så man er enige om hvordan det skal se ud og fungere. Dette kan f.eks. være topmenuen, undersider, kontaktformularen, bookingsystem, eller hvis der skal være specielle effekter på billeder eller grafik. Så vises dette først med billeder, og en forklaring. Når man er enige om design og effekter, implementeres det hele i den færdige hjemmeside eller webshop.

 

I dette tilfælde var det rigtig godt, at vi designede forsiden og detaljerne først. Kunden har 5 restauranter, og det var lidt specielt da der skulle designes en indgangsside, så brugeren selv kunne vælge hvilke 5 restauranter man ville ind på.
Webdesign korrekturer

AZZURRA – 5 RESTAURANTER

Her ses også et lækkert og brugervenligt webdesign, som har mange frække detaljer. Når man designer til en hjemmeside eller en webshop, bliver alt lavet i grafiske programmer først. Det vil sige, at når man sender et design i korrektur, er det på det tidspunkt ikke en hjemmeside, men kun nogle billeder. Man skal derfor have lidt fantasi og forestille sig tingene færdige.

Eksempelvis er der i dette webdesign indtænkt at dele af toppen, skal animeres. Det betyder, at man får ting til at bevæge sig på en eller anden måde. Her er det de enkelte grøntsager – og ved at køre musen henover vil de bevæge sig til siderne. Det er en sjov lille detalje, som gør siden mere levende og spændende. Animationer af billeder og grafik er et af de helt store trends i 2018.

 

SE FÆRDIG HJEMMESIDE

Brugervenligt webdesign
Webdesign_Dykkergitte

WEBDESIGN – Optimeret til 2018

Når man snakker hjemmesider i dag, er det ikke bare en enkelt profilside, som for 20 år siden. I dag skal man kunne meget mere med siderne – men vigtigst er det, at en hjemmeside/webshop er brugervenlig. Dine bruger skal have den bedst mulige oplevelse, og få lyst til at besøge din side igen.

 

Det vil sige, at du skal tænke over hvordan din side ser ud – kan folk navigere rundt på den, finde det de søger og ikke mindst føler de sig velkommen på siden. Man skal se det fuldstændig som en fysisk butik, og have de samme ting i baghovedet med samme formål, at genere et salg og få dine kunder til at komme igen.

SE DEN FÆRDIGE SIDE HER

Facebook markedsføring hos LIke Social
FACEBOOK BANNER – Vers. 1
Her ses et eksempel på en simpel måde at bruge de sociale medier til markedsføring på. Man kan selvfølgelig altid poste og opdatere med et almindeligt billede. Man bare så meget mere effekt ved at få en designer til at udforme sine kampagner. Ved at lave professionelle og iøjenfaldende billeder, får du meget mere effekt, og kan næsten være sikker på at dine følgere vil interagere med dine opslag.

 

Her ses en opgave, hvor jeg skulle designe et simpelt og sigende billede til kundens Facebook side, fordi de havde fødselsdag. Kunden var lidt i tvivl om hvilken stil hun ville have, og jeg lavede derfor 2 forskellige banners. Idéen var så at man efterfølgende ville kunne splitteste denne kampagne, og se hvad folk de reagerede bedst på.
FACEBOOK BANNER – Vers. 2
Her ses det andet banner til den kampagne som en lokal tøjbutik skulle køre på deres Facebook side. Man kunne som sagt, have valgt at køre en splittest på de 2 banners, for at måle hvilke der gave bedst interaktion. Kunden valgte dog at køre med dette banner til Deres fødselsdagskampagne. De havde en rigtig god effekt af den, og har efterfølgende fået lavet andre grafiske banners til deres Sociale medier.

 

Se deres Facebook side her
Online markedsføring Facebook banner
App design til mobiltelefoner

APP DESIGN TIL SMARTPHONES

Applikationer til alverdens formål er virkelig vundet frem, og er en verden for sig selv. Det er som designer, vigtigt også at kunne den del, da man vil støde ind i App design på et eller andet tidspunkt.

Like Social var så heldige, at være med i denne opgave, hvor der skulle udvikles på en eksisterende App. En App der er med til at opdage hudkræft i tide ved at holde øje med sine modersmærker. Jeg lavede forskellige mockups og designede hele konceptet med denne søde sygeplejerske der hjælper dig på vej i Appen.

SE MIISKIN APP:
ANDROID
APPLE

UDKAST TIL MIISKIN APP
Mangler du hjælp til opsætning af din Facebook side?
RING 40 89 89 06