KREATIVE TANKER OG IDÈER BLIVER TIL
GRAFISK DESIGN – HVAD ER DET ?
Grafisk design kan være rigtig mange ting – og selv den mindste lille etiket kræver et grafisk forarbejde. Idéen, stregerne, computeren og de grafiske programmer er alle små processer, der til sidst resultere i et produkt du kan bruge i din markedsføring.

 

I en verden hvor alt næsten foregår online, og man ser alting igennem en skærm – er der stor konkurrence om brugerens opmærksomhed. For at få den, bruger man virkemidler som tekster, musik og video, men ligeså vigtigt er visuelle elementer som billeder og grafik.

 

Grafiske elementer kan eksempelvis være den lille knap på webshoppen, hvor der står “KØB” – eller det flotte banner på Facebook der fortæller, at her er der 50% rabat. Begge dele er grafiske elementer, som en grafiker har designet, for at lige præcis du ligger mærke til det.
Der er mange tanker bag, som f.eks. hvilke skrifttype, farve, form og størrelse, men også placeringen af elementerne har betydning. Sidder “KØB” knappen nu det rigtige sted, i forhold til det du gerne vil købe – og er den stor nok.

 

Alt er visuelt, alt skal ses – og ikke røres … og snakker vi salg og online markedsføring, er det netop alfa omega, at det man ser, fanger ens opmærksomhed første gang.

 

Derfor er det også vigtigt at din branding er gennemtænkt, og det er alt lige fra dit logo, til den lille røde knap på din webshop.

 

Har du brug for hjælp til din visuelle identitet, måske et nyt logo, eller vil du gerne have et mere lækkert og visuelt udtryk til din webshop, så kontakt mig, og jeg kan hjælpe dig med at optimere din markedsføring med bl.a. unikt grafisk design.

IDÉUDVIKLING  •  LAYOUT  •  LOGO DESIGN  •  VISUEL IDENTITET  •  DESIGNMANUAL

ET GRAFISK ELEMENT
I dette enkle design er nøje overvejet hvordan denne KØB knap skal se ud. Hvilke farve, hvilke form, skrifttypen, store eller små bogstaver og ikke mindst skal den animeres (bevæge sig). Det virker efter hensigten og man er ikke i tvivl om hvor man skal købe produktet.
ET GRAFISK FOKUSOMRÅDE
Her ses flere grafiske elementer, der er sat sammen, så de skaber et fokusområde ovenpå billedet. Der er lavet en hvid kasse, 2 forskellige skrifttyper og en flot grafisk “opdeler” – der skaber liv imellem alt teksten. Alt dette er i en flot helhed, som afsluttes med en tydelig tekst, der fortæller hvad du nu skal gøre.
Like Social Logosdesign

DIVERSE LOGODESIGNS

Her ses forskellige eksempler på logodesign, som vi har designet i forbindelse med opstart af nye virksomheder, eller kunder der har ønsket at få opdateret deres nuværende logo.

 

Det vigtigste når man designer et logo er, at kende baggrunden for det, kende virksomheden, personerne bag og ikke mindst visionerne for virksomheden. Et logo er ligesom en persons CPR nummer, det er unikt og der er ikke to der er ens. Et logo skal afspejle hvem man er som virksomhed, og man skal kunne stå inde for det og hvad det står for. Det er derfor utrolig vigtigt, at man ikke bare laver et logo tilfældigt, eller køber ét online, som 100 andre også har købt.

 

Et logo skal være skarpt, man skal kunne se hvad det er, og må helst ikke indeholde for mange farver og elementer. Et godt logo, skal kunne fungere på både en lille kuglepen, men også kunne forstørres op på et kæmpe banner. Det er derfor vigtigt at det er designet i vektor-grafik (specielt format man laver i et tegneprogram), da det kan skaleres alt det man vil, uden at ændre kvalitet.

 

Mange logos, har også et grafisk element tilknyttet til selve skrifttypen. Det kalder man et bomærke. Dette ses f.eks. i Nike, som har den genkendelige “Bue” i sit logo. Det ses også i Apples produkter, (Iphone) – hvor man altid ser deres genkendelige “æble”. Det vil sige, at man skaber en visuel identitet med både navn og et grafisk element, som folk de husker. Netop fordi det er visuelt, husker vi det bedre, hvilke selvfølgelig er en fordel når vi snakker markedsføring.

 

Har du brug for hjælp til at designe et logo, eller mangler du bare lidt sparring omkring din virksomheds branding – så lad os tage en helt uforpligtende snak. Send mig en lille hilsen eller ring på 40 89 89 06 og vi finder ud af noget.

GRAFISKE COLLAGER
Grafisk design kan også være kunst, og en anden måde at være kreativ på. Grafiske collager har selvfølgelig ikke noget med branding at gøre, men kan sagtens bruge til det. Eksempelvis kan man designe sin helt egen collage med billeder af virksomheden, ens produkter, eller måske ens medarbejdere. Denne kan så bruges som en del af sin visuelle identitet, eler udsmykning i virksomheden. Like Social bruger denne grafiske teknik til at design smukke unikke personlige collager, som kan bruges både til privat og virksomheder.
Grafisk collage
ODE TO MY LOVE
Her ses en blanding af grafik og oliemaleri, som jeg har sat sammen i en smuk harmoni. Det giver et helt unikt kunstværk, hvor man både kan se penselstrøgene og de mange detaljer som er lavet efterfølgende i grafiske programmer.
Grafisk design kan på denne måde også skabe noget helt unikt og personligt, som man kan have hængende i mange år. Det er tidslyst og stadig meget trendy i øjeblikket.
SØLVBRYLLUP
En smuk hyldest til kærligheden, ved at designe en smuk grafisk collage som gave til sølvbryllupsparret. Collagen er designet udfra et det originale bryllupsbilled, og dermed holdt i de lidt “duset” farver, så man fornemmer at det er et gammelt billede.
Collagen blev trykt i 80 x 80 cm og monteret en smuk sort ramme, og der var ikke et øje tørt da gaven blev givet.
Grafsike collage fra Like Social
Grafisk collage af familie
PERSONLIG COLLAGE
Denne collage er utrolig personlig, og opbygget efter kundens egne billeder. Inden jeg går igang med at designe collagen, snakker vi selvfølgelig om hvilke farver, stil, grafik og skal der være tekst på collagen, i så fald hvilke.
Denne collage blev trykt i 120 x 80 cm og monteret en sort ramme. Collagen kom til at hænge over sofaen i stuen og blev en meet personlig udsmykning.
Har du brug for hjælp til din næste grafiske opgave?
RING 40 89 89 06