azzurra
WEBDESIGN TIL RESTAURANT AZZURRA
INDGANGSSIDE TIL ALLE RESTAURANTER
Én af de første opgaver jeg lavede for Octokom, var dette webdesign for en restaurantkæde i Aalborg. Som det også fremgår af designet, er der flere restauranter, og der blev derfor designet en indgangsside først.

 

Man skal via indgangssiden kunne se hvor de enkelte restauranter befinder sig, men også kunne klikke sig ind på den enkelte restaurant, og se mere.
FORSIDE TIL DE ENKELTE RESTAURANTER
Når man har klikket sig ind på én af restauranterne, vil man lande på en forside. Disse vil være forskellige udfra logo, farver og billeder, men opsætning/design er helt det samme på alle 5 sider.
Dette er en nem og utrolig professionel måde at identificere sig selv på, da man ikke behøver at lave 5 forskellige sider. Du har en overordnet template, som bruges til alle restauranter.
Har du en virksomhed med fleres afdelinger, eller er du franshisetager, kan denne løsning være en mulighed.
Azzurra_case
Martec webdesign

WEBDESIGN TIL MARTEC

FORSIDE MED NYHEDSMODUL OG QUICKLINKS

MARTEC er et Maritimt College i Frederikshavn, som ønskede at få redesignet deres hjemmeside. Dog skulle det være med “små skridt” og i første omgang ikke være den helt store “makeover”.

 

Vi valgte at bibeholde strukturen, menuen og lave de samme indholdsområder, bare med et mere nutidigt look. Ved at opdele designet på denne måde i “3 spalter” giver det også en mere naturlig konvertering, når man ser denne side på en mobiltelefon. Det vil sige at visningen af de 3 spalter, så bliver i 1 spalte, som vil komme ned på en smartphone.

Dette er også vigtigt at have med i sine overvejelser når man designer nye hjemmeside, da alle websites i dag skal kunne ses på alle enheder (laptop, tablet og smartphone).

UNDERSIDE MED ACCORDIANS

Når man laver et webdesign, er det også vigtigt at vise kunden hvordan en underside ser ud. Her har jeg designet en simpel underside med en menu i venstre side.

Der udover valgte vi at lave noget nyt i forhold til Deres gamle side, nemlig at samle flere sider under én, ved at bruge “Accordians”. Dette vil sige, at man kan klikke en tekst ud ved at trykke på det lille “+” ikon. På den måde bliver en side ikke så lang. Dette bliver mere og mere brugt, og gør et website meget mere brugervenligt.

Martec webdesign af LikeSocial.dk

KURSUSKALENDER MED BOOKINGSYSTEM

Selvom vi hele vejen igennem, har skulle holde os inde for nogle rammer, og ikke være alt for vilde med designet var der dog denne del, hvor man både som designer og udvikler fik lov at slå sig løs..

 

Der skulle udvikles et nemt og brugervenligt bookingsystem, sådan at man direkte via hjemmesiden kan booke sit næste kursus. Det er der som sådan ikke noget nyt i, og mange andre har det. Det som var anderledes her var dog, at det skulle designes meget enkelt og visuelt, sådan at ALLE kunne finde ud af at booke et kursus. Dette har jeg så gjort via enkle illustrationer, pile, streger og ikke mindst nogle meget sigende ikoner.

 

Mangler du også et bookingsystem til din virksomhed, så kan vi helt sikkert hjælpe dig videre… Kontakt mig allerede i dag!

Webdesign_LikeSocial_DybdahlErhvervstøj
WEBDESIGN TIL DYBDAHL ERHVERVSTØJ
FORSIDEN MED MASSER AF LÆKKERT INDHOLD
Dette er nok et af de mest klassiske og lækre webdesigns jeg har lavet. Utroligt hvad sådan en bred hvid margen kan gøre rundt om et design. Det rammer hele designet ind, og giver en ro og dybde i hjemmesiden. Dette giver brugeren en god oplevelse, og man får lyst til at blive på siden og grave dybere ned i siderne.

 

Samtidig har jeg også brugt en klassisk skrift med fødder (Bodoni), som har fået godt med luft imellem bogstaverne. Jeg har brugt lige linier, masser af luft og hvide flader, som giver hele designet en samlet lækker visuel oplevelse. Det er bare et af de designs, der sad i skabet første gang, hvilke kunden også var helt enig i.
KATEGORISVISNING OG LISTEVISNING
Eneste krav kunden havde var, at der skulle være en visuel visning af deres kategorier. Det vil sige, at de skulle vises med billeder, og ikke bare tekster i en en menustruktur.

 

Der er derfor designet 2 undersider. Første underside er så man kan se første step i webshoppen, nemlig kategorierne (via billeder). Andet step er selve listevisningen, hvor man skal vælge hvilke produkt man vil se nærmere på.
PRODUKTSIDE – SIDSTE STEP
Som det sidste i et design til en webshop, er at lave selve produktsiden. Det vil ofte være her kunden har en masse specielle ønsker og det er derfor vigtigt at vise dette sidste step.

 

Det er også vigtigt, at man som webdesigner – har snakket med både udvikler og kunden, så man er sikker på at forventningerne stemmer overens. Det nytter jo ikke noget at man sidder og designer alle mulige smarte features, hvis kunden ikke har snakket med udvikleren om det. Det kan blive noget virkelig rod, og man ender med en utilfreds kunde.

 

Heldigvis var der helt styr på den proces med Dybdahl Erhvervstøj, og det er der altid når jeg samarbejder med Octokom. Derfor endte det også med en tilfreds kunde, der godkendte hele webesignet i første korrektur.

 

Skal jeg hjælpe dig med din nye hjemmeside, måske du bare trænger til et nyt design – så kontakt mig endelig, og vi tager en snak om dine behov og idéer.