ANNONCE TIL LOKALAVISEN
Fik en sjov og udfordrende opgave, da kunden var under tidspres. De havde fået lavet en annonce fra egen marketingafdeling, men var blevet lavet i forkert størrelse. Da fejlen bliver opdaget, har afdelingen lukket, og jeg bliver ringet op.

 

Vupti vupti med lidt flere billeder og kreativitet fik vi forvandlet annoncen fra en halvsidet til en helsidet.
B-young annoncer
Outlet Miss trend

Forskellige medier – samme budskab

Både Miss Trend og B-young skulle være med i Outlet med andre butikker i Hobro. Jeg skulle derfor lave både annonce til de sociale medier og en trykt poster til butiksvinduerne.

Selvom man har flere forskellige typer af medier, er det vigtigt at der er en tydelig sammenhæng mellem designet og budskabet. Her ses de 3 formater,som alle har samme budskab, men til forskellige platforme/medier.

 

1. FACEBOOK + TRYKT A4 POSTER

2. INSTAGRAM BILLEDE

3. FACEBOOK TOPCOVER

2 sider af samme sag
Ved et Open by Night arrangement, ville de gerne have lidt mere fokus på begivenheden. Jeg designede 2 billeder til dem udfra det materiale som kunden fremsendte til mig. Ved at have 2 forskellige banners, har man mulighed for fremhæve begivenheden flere gange, idet designet er forskelligt, men budskabet det samme.

 

Formatet er her lavet i kvadratisk, så det kan bruges til enten Facebook eller Instagram. Det er her vigtigt at sige, at man helst ikke skal bruge samme billede og tekst til både Insta og Facebook. Hvis folk følger dig begge steder, kan det godt have negativ effekt, at man “genbruger” sit materiale.
OpenByNight_MissTrend
Fødselsdag_MissTrend

2 udkast til samme begivenhed

Miss Trend havde fødselsdag og jeg skulle designe et banner, som kunne bruges til Facebook. Det blev til 2 udkast, som er meget forskellige fra hinanden, og der bruges forskellige grafiske elementer til at skabe opmærksomheden.

Formatet er bevidst lavet kvadratisk, og kan dermed både bruges til Instagram og Facebook. Idet der blevet designet 2 billeder, kunne de dermed bruge et til hvert medie.

Sommerudsalg til Lokalavisen
Når man snakker udsalgsannoncer, tænker de fleste på “gule” annoncer, som egentlig ikke er særlig kønne. Det er dog stadig muligt, at lave udsalgsannoncer, som både er flotte, frække og siger “Udsalg”.

 

Dette gøres via farver, skrifter, placeringer og budskab. I denne annonce, har jeg valgt at bruge nogle lækre og friske sommerfarver, som skaber opmærksomhed, men giver også en friskhed og følelse af sommer. Der er ingen billeder i denne annonce, hvilke er bevidst, da budskabet er kort og kontant. Så der skal ikke være et billede der stjæler opmærksomheden fra hvad det egentlig handler om. Nemlig at spare op til 70%.

 

De 70% vises på en stor farvet flade, og ved at alting er vendt på skrå, så tricker det lige øjet og giver annoncen blikfang. Der er ikke en masse effekter eller lignende, for det er ikke nødvendigt. Man får nemlig her budskabet tydeligt frem og det ses med det samme.
Lad os hjælpe dig med din næste Udsalgsannonce – uanset om det er online eller offline, så kan vi tage en uforpligtende snak om dine ønsker og behov. Kontakt mig her.
SommerUdsalg_MissTrend