LOGO
Som det første fik vi designet Deres logo, og fundet ud af den visuelle identitet til hele brandet. Logoet skulle være meget klassisk og enkelt, og der skulle ikke som sådan være et bomærke (grafisk element). I stedet valgte vi at have nogle elementer i designlinien, som skulle gå igen. I starten valgte vi en blomsterranke, som var på mange af produkterne. Dette blev dog med tiden gjort mere enkelt, til et enkelt lille “blad”.

PRODUKT DESIGN

Her ses et udvalg af de produkter som jeg har designet for Dark Blond. Når man designer makeup, starter man med at lave mockups (prøver), som inspiration til leverandøren, som så skal finde de endelige produkter. Når de endelige produkter er fundet, får man trykfiler med de rigtige mål og størrelsesforhold.

 

Disse trykfiler er så dem man endeligt designer på. Så det er en lang proces,
og altid spændende at se det endelige resultat, når de står på hylderne i butikkerne.

FACEBOOK BILLEDER

Når Dark Blond selv havde for travlt til at opdatere Deres Facebook side, hjalp jeg dem med at design indhold og lave opslag.

Her ses nogle billeder til jul, hvor der både blev lavet nogle opslag og et topcover. Det er tydeligt at se, hvor meget nogle gode billeder gør hele forskellen. Så et godt råd er, at det altid godt kan betale sig at betale en fotograf til at tage ens produktbilleder.

Se Deres Facebook side her

SKINCARE SERIE & DUFT

Der kom en forespørgsel fra NORMAL på at vi skulle lave et oplæg til en Skincare serie og nogle dufte. Dette var vores oplæg, og der var kun rosende ord. Det er pt lagt i vente position, så bliver spændende når det kommer ud på hylderne en dag.

Se hele oplægget her

INFO FLYER

Når man lancere et nyt brand, er det selvfølgelig også vigtigt at der bliver brugt en masse energi på at fortælle om sit makeup brand. Der blev i startfasen designet nogle flyers, som skulle ligge i butikkerne.

Denne flyer blev lavet til at ligge i butikkerne ved produkterne. Det var primært for, at folk kunne læse lidt om produkterne, og se priserne, og tage denne flyer med sig.

SOMMER FLYER

Der blev også designet denne sommerflyer, som egentlig mest handlede om at sætte fokus på Deres Facebook side. Dette gjorde vi ved at ligge denne flyer i butikkerne, og så kunne kunderne scanne QR koden, og komme direkte ind på Facebook siden, og forhåbentlig give dem et LIKE.

FORSKELLIGE PLAKATER TIL SANDWICH-SKILTE

T-SHIRTS TIL BUTIKKERNE

Da vi startede brandet op, var planen, at pigerne i NORMAL butikkerne, skulle have mulighed for at tage disse t-shirts på, når der var specielle kampagner omkring Dark Blond – QR koden linkede ind til Facebook siden. Det var desværre ikke noget der blev aktuelt, da butikkerne ikke ville fremme et brand, fremfor et andet. Idéen var dog rigtig god, og en god måde at markedsføre sig på. Så har du en butik, og sælger dine egne produkter, er det en billig form for markedsføring, at dine ansatte går rundt i dine t-shirts.